Militärpappan.

Har fått stränga order från P om vad jag ska göra idag. Fylla i papprena till försäkringskassan, läsa rättsfall, boka hemresa, bestämma när han ska komma och "hämta hem" mig för sommaren och sedan ska jag spela kort. Har uppfyllt en av tre hitintills. Så är lite nervös för P är snart klar med gräset och om han ser att jag inte har åstadkommit mer blir det inte roligt. Och om jag inte gjort åtminstone ett rättsfall får jag inte spela kort, vilket är orättvist för jag vinner i princip varje gång.

Dessutom hade jag tydligen påstått att jag skulle hjälpa till att klippa gräset idag för att jag idag inte skulle vara nyduschad*, men jag hävdade bestämt att när jag sa det så hade jag inte de här kläderna på mig så alltså gills det inte. Dessutom duschade jag direkt efter att jag klivit upp. Otur lilla pappsen!


*I fredags när klipperiet först kom upp som förslag att genomföras antingen då eller på måndag fastslog jag att vi skulle vänta tills på måndag för då kunde jag hjälpa till, i fredags kunde jag inte det eftersom att jag precis hade duschat och därför inte kunde bli alldeles gräsklippig**. P glömde bort att jag duschar varje dag.

**Det är ett ord, slå upp det i SAOL om du inte tror mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback