När P kom hem från jobbet.

Jag: Jag var i Stenkyrka idag!
P: Ja, jag hörde det när jag ringde hem förut, vad gjorde du där?
Jag: Spelade fotbollsgolf med x och x:s pojkvän.
P: Och du vann såklart? Sagt i en nedlåtande ton.
Jag: Ja, det gjorde jag faktiskt! Sagt i en helt seriös ton.
P: Ha-ha, ja eller hur. 

P: tittar på min blick och ser förvånat på mig

P: Vadå gjorde du det?
Jag: Ja! Så elak du är!

---

Jag är såklart själv väldigt förvånad, att ha koll på bollar är inte direkt en av mina starkare egenskaper. Tvärtom så tillhör just bollar en av mina större svagheter.. Men tydligen så är fotbollsgolf lite av min grej.

Hann med en massa annat idag också. Gnälla på Dell, Försäkringskassan, min optiker och att ansöka om studiemedel och leta efter bur till marsvinen. Dessutom så har jag sett på en film*, lagat mat och massor av andra saker. Jag som skulle låta idag vara en vilodag. Gäller att passa på med sådant när P är på jobbet, fast misslyckades ju idag..



*Det var svårt, men jag klarade. Jag är jättedålig på att se på film. Jag har som regel inte tålamodet. Åtminstone inte om jag ska se själv. Men idag segrade viljan, ville nämligen hinna se Tears of the sun innan jag åker hem**.
**Nu är det visserligen tre, fyra veckor kvar tills dess att jag åker, men kändes lika bra att få det gjort - hade bara glömt det annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback