Jag funderar på att skaffa en babybok - för marsvin.

Ärligt talat man [läs: jag] blir helt nipprig av DH. Blir alldeles exalterad när jag ser honom gnaga på moroten eller bära omkring på broccoolin. För tillfället så äter han hö ståendes med framtassarna på höhäcken och jag blir alldeles salig. Han är så söt med sin lilla tuppkam!

---

Jag och fröken Pickford var förbi de stora marsvinen på gården på vår promenad idag, tänk att min lilla gris kommer bli sådär stor! Helt obegripligt.

På tal om promenaden så lyckades jag med konststycket att slänga min matkasse över axeln, ner i det gråa snöslasket så att mjölken och ananasen flög iväg samtidigt som jag förvånat skrek högt ala en operasångerska. Att jag sedan, när jag kom hem och packade upp, insåg att mjölkpaketet hade gått sönder och läckt ut på mina vantar och min mössa blev jag inte jätteglad. Det, i samband med att jag börjar klockan åtta både imorgon och på tisdag gör ju inte denna kväll till en toppenkväll. Turligt nog har jag grisen och så är det ju Köping ikväll. Kärlek på hög nivå det, tur att jag har en etthundrafyrtiocentimeters säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback