Tack för det.

Usch. Min lillebror fyller snart år. Det är så irriterande att han fyller precis efter julen. Åtminstone nu när han inte kan få ur sig något han vill ha, när han var liten var det ju bara att köpa en boll till så var han lycklig.

P: Vad vill du ha i födelsedagspresent?
Lillebror: Ett plektrum.
P: Och mer?
Lillebror: Vet inte.

Jag, någon dag senare: Vad vill du ha i födelsedagspresent?
Lillebror: Ett plektrum.
Jag: Ja, jo. Det har du ju sagt, men mer?
Lillebror: Du kan få köpa hur många plektrum du vill.

Allra värst är dock att han fyller femton år. Förstår ni hur många år det är? Femton!? Människan börjar i nian i höst. Nian!? Nej, jag måste gå och lukta på lite luktsalt i preventivt syfte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback