Jag får inte gå till skolan!

Sedan i måndags har jag haft ont i halsen och det har sedan dess blivit värre och värre för varje passerande dag. I går kväll gjorde det så ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen, och i morse var det ännu värre. Bara jag andas med öppen mun så att man känner luften passera så gör det så ont så att jag nästan storknar.

Så i morse så gav jag upp och ringde till vårdcentralen. Tydligen så lät det som en virusgrej, och även om det var något annat så fanns det i princip inget man kunde göra åt saken. Smittorisken var tydligen obefintlig, men för att det skulle lösa sig så fårt som möjligt så blev jag ombedd att hålla mig hemma. Något jag egentligen inte hade tänkt göra, för att vara borta från två föreläsningar känns inte som ett alternativ, men sedan så kom jag på hur ont jag har och hur ogärna jag vill att det ska fortsätta någon längre stund än nödvändigt. Så nu sitter jag här. Oskolig.

Gud vad jag önskar att jag hade vaniljglass hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback