Datorerna i mitt liv.

Här är Tripp, Trapp och Trull - eller som jag kallar dem: Packard Bell, Dell och Toshiba.


Toshiba: Ett 17" monster som jag spenderade mitt första år på universitetet tillsammans med. Anskaffningen av den var en blandning av Postens inkompetens och min egen dumhet. Den är fantastisk men: För stor, för tung. Nu används den av min pappa och jag använder den då jag behöver ha något att se på film på inne på mitt rum när jag är här hemma och har sällskap.

Dell: En underbar ljusgrön varelse på 15" som har tagit över efter Toshiba som min dator i vått och i torrt. Enda gången den överges är när Toshiba används som filmverktyg här hemma eftersom att ljudet på den gröna är sorgligt dåligt i sådana samhang.

Packard Bell: Nykomlingen på 8,9" som ännu inte har funnit sin plats i mitt liv, men som säkerligen kommer att få åka med i skolväskan både en och två gånger. Dessutom förväntar jag mig att den i fortsättningen kommer att få ta det fulla ansvaret som min "Gotlandsdator".


Ja, har man inga katter eller hundar så får man leka presentation med datorerna istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback