Telefonsamtal med pappa.

Jag: Hej.
Pappa: Hej. Hur är det?
Jag: Jag har blivit förkyld, jätteförkyld!
Pappa: Ja, det hörs. Väldigt tydligt. Vad har du gjort, varit ute mycket om kvällarna?
Jag: Det har varit en tuff vecka. Kommit hem framåt sjusnåret varje morgon, druckit alldeles för mycket. Blev så wasted i förrgår natt att jag vaknade upp bakom ett cykelställ i Skäggetorp. Sedan hade jag spontansex med en überförkyld kille.
Pappa: Jasså, ja då kan man ju bli lite förkyld.

Det är klart att jag inte sa så? Herregud, det var ju min pappa jag pratade med så jag vågade inte ens dra det som ett skämt. Men vad var det meningen att jag skulle svara på den frågan? Jag har väl inte gjort något speciellt. Förkylningar sker. Jag har varit påklädd, jag har bara blivit förkyld.

Avskyr när det hörs att man är förkyld, var därför väldigt trevligt att få höra hur tydligt det hördes på mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback