Jag kräktes nästan.

Jag har inte gjort det sedan... någon gång i början av mellanstadiet. Då bestämde jag att det var avskyvärt och att jag aldrig mer skulle göra det, och ända sedan dess när känslan funnits där har jag totalvägrat.

Ikväll höll det löftet dock på att spräckas. Och det då jag skar bort kronan på broccolin och det ramlade ut en ganska tjock grön levande larv. Så fruktansvärt vidrigt. Jag har fortfarande rysningar i hela kroppen. Så äckligt! Jag har inget emot larver - när de befinner sig utomhus. När de däremot befinner sig i min kyl, i marsvinens broccoli. Usch det är så hemskt, jag mår illa. Jag får nästan kväljningar.



Till Pickford och alla andra ointresserade och onyfikna:

Jag vet inte riktigt var jag skulle göra av kondomerna, men åtminstone en på varje hand, eventuellt ta ett par och klippa av toppen och dra upp så att de täckte även underarmarna ordentligt. Ifall det inte var någon vidrig smak, som typ lakrits, så skulle jag kanske en som munskydd också, fast troligen inte. Känns som om det hade kunnat bli äckligt och kladdigt, fast det kanske är bra för hyn? Hon sköterskan från ungdomsmottagningen gned ju in glidmedlet från kondomen som handkräm efter att hon visat oss den under klassutflykten dit i nian...

Förhoppningsvis så kommer jag aldrig komma i sådan kontakt med A-L:s lagbok att jag måste fundera på hur jag ska trä på en kondom på ett organ jag saknar. Har en svag känsla av att hon hoppas på något liknande.. Speciellt då hon inte har några planer på att köpa en ny förrän till det eventuella fjärde året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback