Bed rest.

Oftast när jag blir förkyld så har förkylningen egenskapen att bara märkas på morgonen och kvällen, på dagarna brukar det av någon anledning inte vara något jag lider av. Däremot så brukar jag en eller två gånger per år få en dunderförkylning som totalt golvar mig. Den här dunderförkylningen har dock lyst med sin frånvaro de senaste åren.

Nu i veckan som har varit har jag på mornarna vaknat med halsont, men som vanligt så har det försvunnit över dagen och sedan kommit tillbaka vid läggdags. Idag så vaknade jag vid sju och var för pigg för att orka ligga kvar i sängen så jag gick upp pch hade storstädning på toaletten. Jag hade väldigt ont i halsen och när jag sedan hade diskat och skulle fortsätta städa resten av lägenheten blev jag jättetrött och var tvungen att gå och lägga mig. Sov några timmar innan jag började uttnyttja min tvättid. Och under hela eftermiddagen har det blivit värre och värre. Nu har jag till och med börjat att hosta. Det är aldrig bra när jag börjar hosta. Det leder som regel alltid till sådan där avskyvärd hostmedicin.* Jag tänker därmed skjuta upp allting jag borde ha gjort den här helgen och göra så lite ansträngande saker som möjligt i förhoppning om att på så sätt lura förkylningen att inte bryta ut mer än vad den redan gjort. Intressant att veta eller hur?

---

Tvättning med förkylning och feber är för övrigt väldigt... Intressant. Lite snurrigt. Lite vingligt. Lite mer tidskrävande än tvättning i friskt tillstånd. Önskar jag hade kunnat strunta i det, men med tanke på väntetiden till tvättstugan så var det inget alternativ.


*Enda anledningen till detta har i och för sig varit att pappa till slut tröttnat på att höra mig ligga och hosta mig igenom nätterna och tvingat i mig medicinen.** Så hur det går nu när jag bor själv ifall hostan vidareutvecklas - det kan jag inte svara för.
**Hemma på ön så ligger mitt rum på nedervåningen och pappa sover på ovanvåningen. Jag har alltid stängd dörr. Hostningarna håller honom ändå alltid vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback