Bara ett litet tag? Två timmar - max tre?!

Missförstå mig inte, jag gillar mina marsvin väldigt mycket. De är väldigt gulliga - som exempel kan jag ju nämna Harrys morgonrutin vilken går ut på att så fort han se mig ge ifrån mig det första livstecknet för dagen, det vill säga när jag sträcker mig efter mobilen, så hör man hur det rasslar till i bursströet och när man tittar upp så sitter Harry med framtassarna på matskålskanten och väntar på att jag ska lägga i mat - det är gulligt. Absolut.

Men. Vore det fel, och vore det att anses som djurplågeri, om jag fyllde gubbarnas små munnar med något, exempelvis paprika, och sedan knöt ett band kring munnen på dem för att på så sätt skapa en munkavel. En munkavel som skulle tysta deras eviga skrik efter mat?

...

Jag skulle såklart lämna nosen fri så att de kan få luft!

...

Och jag  skulle inte dra åt så jättehårt, bara så att munkaveln verkligen satt fast och inte ramlade av!

...

Jag var rädd för det.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback