Nalle Puh-stund.

Jag har funderat lite på låten Love in Stereo. Ja, det är Idola, ja det är pinsamt, men ja jag har funderat. Vad jag funderat på är som följer.

Love in stereo - Kärlek i stereo. Stereo. Stereo; om man härrör det till ljud indikerar det ju två ljudkällor - eller åtminstone fler än en, alltså blir definitionen: fler än en. Menar Idola att han vill ha kärlek i stereo rent bokstavligt? För i så fall betyder det ju att han vill en av tre saker:

1. Han vill ha kärlek från två tjejer.
2. Han vill ha kärlek från en kille och en tjej.
3. Han vill ha kärlek från två killar.


 

Personligen skulle jag inte bli jätteförvånad om han ville ha lite kärlek från åtminstone en pojke, men oavsett vilket så är det ju definitivt någon slags trekantshistoria. Vilket, osökt, leder mig in på nästa fundering.

Är det istället love som i termen sex han är ute efter? Om så är fallet finns ju även här lite olika alternativ:

1. Han vill underhålla flickans båda hål samtidigt.
2. Han vill underhålla något av flickans hål med två saker eller tillsammans med någon annan.
3. Han vill underhålla flickans ena hål, samtidigt som hans hål blir underhållet av något/någon.

Det här är självklart inget jag har studerat närmare, var bara lite tankar som kom efter att jag hört låten. Ja, det här blev lite rörigt, men rörighet är å andra sidan det som en Nalle Puh-stund går ut på.


Kommentarer
Postat av: Maya

hahaha! NOT true! :P Det går ju svinfort och folk blöder, slår ut tänder och får hjärnskakningar till höger och vänster. Jag skulle vilja kika på dina referensramar om det inte är rough! :P

Mja, det kan kanske vara så att jag tycker det går fort eftersom att jag är (f.d.) fotbollsspelare och inte har några skrillor till hjälp. (: Där fick du visst en sjukt subjektiv åsikt tillbaka. Haha.

Postat av: pickford

Tyckte att det kunde vara lite smått kul att till din fantastiska analys av denna låts innebörd lägga till att "stereo" kommer från grekiskans "stereos" som betyder hård eller fast. Jag tycker att den betydelsen ger ett ganska underhållande, och stödjande, belägg för din teori.

2008-04-02 @ 11:28:53
URL: http://pickford.blogg.se
Postat av: Josefine

hahaha

2008-04-11 @ 17:05:00
URL: http://juliajosefine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback