Revir, Kalas och förhoppningsvis lite snö.

Så igår åkte P hem. Och det var väldigt skönt. Visst det var trevligt att ses och jag uppskattade definitivt alla sakerna jag fick, men ärligt talat: han har verkligen inte förstått att det här är mitt revir. Det vill säga att det är min lägenhet och det är jag som bor här. Det är alltså inte hans åsikter som spelar någon roll, det är mina. Ifall jag vill ha stekpannan i skåpet till höger är det där den ska stå, vill jag ha en dammsugare så är det en dammsugare jag ska ha och så vidare. Vad han tycker och föredrar spelar ingen roll.
- Borta bra men hemma bäst kan verkligen appliceras på honom, speciellt från mitt håll.

---

Igår var alltså
Kalas, jag har en stämpel på "högra handens ovansida" som bevisar det. Även en tygpåse som det står Kalas på. Saken var den att Kalas bara fick njuta av min närvaro i inte mycket mer än en kvart. Jag glömde nämligen min biljett, så fick cykla hem och hämta den. Tänkte först strunta i det, speciellt som jag ändå bara hade tänkt att gå på mässan, men jag ville ha tröjan. Dock bara som en ren symbolisk sak, den är nämligen väldigt ful. Röd sweatshirt utan luva, men man vill ju ha den just som ett statement. Jag började ´07.

Fast den blir ju praktisk att ha i jul. Då blir det en repris av förra året. Nämligen fjällen. En exakt repris blir det dock inte, vi ska ju till exempel inte till Sälenfjällen i år. [Något som jag personligen inte är sådär väldigt överlycklig över.]Dessutom så hoppas vi alla på snö. Var väldigt ont om det i fjol - vill dock påminna om att jag trots det hittade en isfläck att halka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback