Självklart börjar det regna när jag cyklar hem!

Jag blev bokstavligt talat tvingat till Blue Heaven ikväll. Jag blev utsparkad ur S lägenhet med orden "nu går du och byter om så ses vi här nere om tio minuter" - jag hade nämligen anfört att jag inte kunde gå för att jag hade inte utgångskläder på mig. Ärligt talat så gjorde det inget, jag ville ju egentligen ut, jag var bara lite ur humör just då. Däremot var det inte speciellt roligt att få tio ynka minuter. Det jag hann att göra var att slänga på mig "utklänningen" som hängde närmast och byta skor.

Det var faktiskt ganska så roligt, ett stort minus var dock musiken. Inte riktigt vad jag föredrog kanske. Andra, nästan lika stora, minus var dels att jag blev stämplad av en kille på dansgolvet och dels att det var en gammal gubbe som förföljde mig större delen av kvällen. Okej, jag vet inte hans ålder, men har såg ut att vara någonstans över trettio.

Tydligen så såg jag även intellektuell ut, kan mycket troligen berott på att jag hade glasögonen på mig, så en kille undrade vad jag läste för böcker. Det är ju ett sätt att ragga, känns dock inte så seriöst då personen som frågar sluddrar och knappt kan stå still utan att vingla.

När det sedan blev dags för hemfärd, och som ni kan se av tidsstämpeln på det här meddelandet så åkte jag tidigt [någongång strax efter två skulle jag gissa], så började det halvvägs hemma regna. Ganska så mycket. Väldigt irriterande. Anledningentill att jag droppade av så tidigt var i första han för att S med boy skulle gå då och eftersom att han bor åt mitt håll så insåg jag möjligheten att åtminstone få sällskap halva vägen hem. Något som är trevligt i en stad känd för sina serievåldtäcksmän och diverse ligor.

- Så nu är jag nyduschad och full av energi, vad ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback