Fiskar plus massor av dagar!

Då var man hemma igen. Home, sweet home. Ja, om man ska vara petig så kom jag ju hem igår - men i alla fall. Var igår kväll väldigt trött efter en dag med IKEA, Claes Ohlson och Biltema [läs: jag är numera fattig]. Roligaste igår var dock Djurmagasinet där jag köpte två fiskar! Så nu simmar de runt där i sin skål och gör den typiska fiskmunsrörelsen stup i kvarten. De blev idag könsbestämda av J som var här då vi jobbade med PM:et. Det är tydligen en hane och en hona för att "hon gömmer sig i buskarna och han är framme och visar upp sig" och för att "det här är definitivt en tjej, den har ju läppstift". Känns skönt att få det utklarat, är dock orolig för fiskbäbisar så jag hoppas att J:s grundliga, och vetenskapliga, undersökning visar sig vara fel.

---

I alla fall så skrev jag lite (opublicerad)blogg nere hos min faster och nu ska ni, kära läsare, få äran att ta del av dessa alster.

Torsdag 2007.10.18 18:03

Så var man framme hos faster då. Har i och för sig varit det ett tag, men i alla fall. Det var så roligt för att när jag kom upp för sista trappan hemma så hälsade jag på gubben som satt i trappan up till vinden. Tyckte att det var ett konstigt ställe att sitta på. Sekunden efteråt insåg jag att det var min farbror, väldigt chockerande. Så blev till att stresspacka ner datorn och några småsaker jag inte fått ner ännu. Detta ledde till att jag glömde både örhängen och mina halsdukar. Hur i hela fridens namn ska det här gå?


Eftersom att jag inte har tillgång till internet så är det här ju inget ni kommer få äran av att läsa förrän jag faktiskt är hemma igen. Möjligen att jag inte kan stå emot och då lånar min fasters modemuppkoppling, men sannolikheten känns avlägsen eftersom att det tar uppåt en kvart att kommer in på internet här. Och så bra tålamod har jag inte.


Är det klockan sex eller sju som det är billigare att ringa till fasta telefoner från fasta telefoner? Skulle behöva ringa hem och be P låna ut en bok om juridiska begrepp till mig innan de åker hit imorgon, hann inte med att göra det själv nämligen, och får dåligt samvete om jag lånar telefonen när det är dyrt.  Och utan internet så lär det behövas en sådan sorts bok.


Torsdag 2007.10.18 21:15

Jag är fruktansvärt trött. Hoppas att det är sängdags snart så att jag kan sussa.


Fredag 2007.10.19 15:55

Hjälp så kallt det är. Fryser massor, fingrarna är alldeles isiga. Hitintills idag så har jag varit inne i stan och shoppat två halsdukar, en underbar vas (som kommer användas som lykta) och ett lipsyl av märket militärens hudsalva. Ångrar skarpt att jag inte köpte en till vas, eller två. Hade blivit så fint, funderar på att göra det imorgon om jag lyckas övertala P att åka in till stan eller när jag kommer hem. Frågan är bara om höstutrensningsrean på 50 % fortfarande gäller då? Kommer ju hem först på måndag, alltså så är det ny vecka - ja, jag blev ju trots allt antagen på universitet så jag kan det där med veckoskiftningar.


Jag har varit duktig och läst åtminstone tjugo sidor i den ekonomiska familjerätten idag. Har fortfarande låååång väg kvar till dess at jag är klar med den, och att jag skall hinna tills på måndag känns ju ganska så oöverkomligt, extremt oöverkomligt till och med. Att jag sedan har Barnrättens grunder att läsa också, gör ju inte det hela roligare. Men det är bara att ligga i. Har tid till det imorgon förmiddag då de andra ska ut i skogen, blir några timmars läsning det.


Min faster är så rolig när hon handlar. Först var vi på ICA Supermarket, sedan ICA Matmagasinet och sist på Netto, bara för att ta del av olika rabatter. Problemet är ju bara att bensinen och tiden det krävs att handla på tre ställen knappast gör det värt det hela. Något som hon vet, men av någon anledning lyckas övertala sig själv att det inte alls är så - är ju trots allt rabatter.


Fredag 2007.10.19 18:13

Hur freaky är det inte att jag efter att ha börjat läsa om arvsrätt så åker jag till kyrkogården? Lite i alla fall.


Nu sitter jag i alla fall framför datorn i soffan där faster tittar på Glamour. Ett program mer hjärndött får man allt leta efter. Så fruktansvärt verkligen. Pinsamt faktiskt. Sorgligt är det även att jag sitter här och lyssnar på eländet. Men vad ska jag göra åt saken? Är ganska begränsat med saker att göra här, och alternativet jag har är kursböckerna, och det känns inte alls lockande. Då sitter jag hellre kvar här i soffan och lyssnar på Glamour.



Fredag 2007.10.19 18:53

Mitt (dator)batteri dör vilken sekund som helst nu, tråkigt!



Lördag 2007.10.20 17:00

Jag klarade tentan! Fick pinsamt dåligt resultat dock. Tjugo poäng krävdes för att få G, jag hade just tjugo. Jag har aldrig förut förstått mig på folk som blir glada för ett G, bara sett det som misslyckade personer. Idag förstår jag dock, var så inställd på att få omtenta att glädjen för G:t var helt obeskrivbar. Det är ju ett värdelöst resultat, och jag inser självklart att det bara var tur att jag fick tjugo istället för nitton, men hjälp så glad jag är.



Söndag 2007.10.21 16:51

Precis hemkommen från mormor och morfar. Är så fruktansvärt segt att vara där. Imorgon så bär det i alla fall av hem igen. Ska bli både skönt och tråkigt, mest skönt. Dessutom så blir det fiskinköp imorgon, det ska bli kul att få lite liv i lägenheten. Tyvärr så lär de inte hjälpa till med hyran de små liven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback