Du och jag tvättmaskinen - om sex och en halv timme.

Ja, imorgon bitti så är det en viss Therese som har tvättid, det är mysigt. Speciellt som det är klockan sex på morgonen och jag har föreläsningar mellan nio och tre och sedan styrelsemöte klockan sju. Kommer med andra ord bli en lååång dag imorgon. Mellan tre och sju måste jag dessutom städa och läsa. På onsdag blir det till att packa och PMjobba, sedan på torsdag bär det av till faster.

Saken är den att jag har hitintills alltid gillat att våra tvättmaskiner bara tar trettio minuter på sig att bli klara. Imorgon så är ju det dock extremt obekvämt. Det är ju ingen idé att krypa ner i sängen för en halvtimme, och vad i all sin dar ska jag göra uppe klockan sex på morgonen? Tror inte att mina grannar skulle uppskatta om jag började dammsuga, och känns som att det kommer vara svårövertalat att få mig att läsa då.
Ja, den som lever får se.

Nej, om man skulle försöka dra sig mot sängen kanske, är ju bra om jag hinner gå och lägga mig innan jag ska upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback