Therese aka Den Misslyckade Studenten.

Så var man än en gång tillbaka från det magiska studentlandet Tenta. Det gick inte alls den här gången, jag kunde allt man någonsin kan behöva veta om rättsteori, förutom det som de fyra frågorna på provet handlade om. Eller jag hade ju koll på två av dem, men inte tillräckligt för att få G. Ifall jag klarar det så förväntar jag mig se flygande grisar, men nu är det bara att börja om från början och hoppas på omtentan. Är såklart surt, hade hoppats att jag skulle klara första terminen utan omtenta, men icke.

---

Tentan igår är dock inte det enda beviset på min oduglighet som student. Nej, jag passade nämligen även på tentafestandet [läs: eftersom att min tenta gick åt skogen så hade jag inte någon lust att riskera att bli tvungen och  sitta och lyssna på en massa sorgdränkandefylledravel om tentan i frågan]. Det var dock inte det enda, utan när jag på eftermiddagen hookade upp med A så tackade jag nej till inbjudan till en middag med umgänge [läs: på grund av den, numera välomnämnda, tentan och de senaste veckornas stress så var jag helt slut - både fysiskt och psykiskt]. Man skulle ju kunna tro att det slutade där, men icke.

Ikväll så är det korridorsfest här utanför och istället för att närvara kommer jag gömma mig här inne i min lägenhet och hoppas att jag inte blir upptäckt [läs: jag har haft konstant huvudvärk i flera dagar och har därför inte lust att umgås med folk jag knappt känner och har, på grund alla omständigheter nämnda i detta inlägg, heller inte energi till att göra så].

Som parantes kan även tilläggas att jag imorgon planerar att ta mig till Tornby [Jag vet, det är inte smart på en söndag, men jag hinner inte någon annan gång!] och handla kläder, julsaker, julklappar och allt man överhuvudtaget kan tänka sig att jag behöver [läs: allt jag behöver som jag kan få hem utan bil]. Och att spendera pengar är ju inte bra det heller när man är student.



Så för att sammanfatta denna helg vill jag citera rubriken:
"Therese aka Den Misslyckade Studenten"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback