Restaurant a la Therese?

image139Jag slösar verkligen bort min tid här på LiU. Istället för att studera vidare så skulle jag bara ha sett till att öppna en restaurang, så bra är jag. Jag har altid vetat det såklart, men äntligen har jag fått lite mer utrymme att experimentera. Ikväll till exempel blev det ugnsbakt potatis (med faktiska bakpotatisar i folie), kyckling med en rödlökbalsamvinägerochcitronmarinad, örtcremefraiche till potatisen och till allt detta massor av machetesallad.

Potatisen tog visserligen två timmar innan den var klar, men får väl se till att det finns kortlekar eller något som mina gäster kan roa sig med under tiden.
Ja, uppläggningen är väl inte den hetaste, men det jag orkade äta (potatisen var så otroligt mycket större än vad den ser ut att vara här på bilden) upp var mumsigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback