Törnrosa?

Ifall jag ska ljuga. Så är jag nu jättepigg, jag har ingen lust att gå och lägga mig och jag skulle jättegärna stanna uppe i flera timmar till. Så är det dock inte. Jag är helt slut, jag vill inget hellre än till sängen och jag vill helst inte vara uppe mer än fem minuter till. Det tar på krafterna att låtsas.

Saken är ju bara den att det är ganska så patetiskt att gå och lägga sig klockan halv nio. Väldigt patetiskt till och med. Förutsatt att man inte är sjuk eller så förstås. Eller är liten, bara några år från livmodern. Jag är ju dock inte sjuk - visst har en väldigt lätt liten förkylning - men jag är inte sjuk. Dessutom så fyller jag snart nitton. Är alltså inte liten - även om det finns vissa som alltid kommer att se mig så. Ska kanske gå på hans linje den här gången? För en gångs skull så är jag kanske villig att hålla med? Men det förändrar ju i alla fall inte att jag om ett tag är nitton år, dessutom så är det ju sagt med ett leende. Jag borde alltså vänta åtminstone till klockan nio. Hur ska det gå till. Tandpetare i ögonen som i de tecknade filmerna? Kasta mig i en isvak? Ramla ner för trappen så att jag bryter benet och får jätteont? Eller så kan jag bara hoppas att jag blir piggare av att sitta här framför datorn ett tag? - troligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback