Träna dig i konsten att läsa mellan raderna. (Finns hjälp för dem som inte vet hur man gör.)

Aj!
Varit ute på eskapader idag, iförd ett linne. Mina axlar tyckte inte om det såhär i efterhand. De är nu vackert gyllenbruna [läs: röda] med diskreta märken från linnet [läs: kritvita streck som går i kors nedanför nacken]. Svider väldigt mycket. Känner att det kommer att bli en pina att krypa ner i sängen inatt.

Träffade dessutom på en orm som var över en meter. Jag tog det hela mycket sansat [läs: jag frös i rörelsen och skrek högt efter pappa]. Är dock osäkert om det var en snok eller huggorm. Den var i alla fall svart, men varken jag eller farbror, som också såg den, kunde urskilja om det fanns något mönster. [läs: jag sprang därifrån ganska så omgående efter att jag fick syn på den och frysningen hade släppt]
 

*Jag hade på mig mer kläder än ett linne - bloggarens anmärkning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback