Storstädning.

Ja, det är vad man kan kalla det jag sysslar med idag. För även om det bara är mitt rum som jag städar så är det verkligen stort. Inte rummet, utan städningen. Jag har nämligen innan idag inte städat sedan [jag råder nu känsliga läsare att hoppa över närmsta orden på grund av deras groteska innebörd] nyår. Ja inte på själva nyårsdagen, men inför nyårsfirandet. Jag vill helst inte bli upplyst om att  det är ungefär ett halvår sedan, är helt enkelt för äckligt. Jag tror i alla fall att jag inte har städat någon gång sedan dess, kan i alla fall inte påminna mig något i den stilen. Eller vänta? Var det inte någongång jag städade och täcket/kuddarna aldrig torkade? I vilket fall så är det äckligt. Väldigt vidrigt.

Saken är den att det går t-r-ö-g-t. Riktigt t-r-ö-g-t. Beror helt enkelt på att jag inte har någon städlust. Något som jag faktiskt brukar få då och då, oftast efter att jag har sett en spindel på mitt rum. Har hållt på hela dagen, fast inte konstant och absolut inte energiskt. Lite småplock här och lite småplock där. Är fortfarande långt ifrån färdig. Om jag ska vara helt ärlig så är jag fortfarande på plockarent-stadiet. Och då har jag hållt på sedan halv tio! Har iochförsig hunnit med att dels se på Criminal Minds och dels på Amish in the City också. Samt varit ute och kastat "frisbee" med P - hamnade en gång på taket och en gång i buskarna, ingen av gångerna var det jag dock!

Skulle gärna skjuta upp resten av städningen till imorgon, men eftersom att täcke och kuddar blivit tvättade och madrassen vädrad så finns tyvärr inte det alternativet. Om jag inte sover i sovsäck inatt förstås...
Imorgon så är det dock storstädning, och då i dess verkliga betydelse. Hela huset ska städas och jag är ofrivilligt anmäld som medstädare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback