Söker bostad.

Ja, i eftermiddag så har jag roat mig med lite lägenhetssökningar. Resultatet är dock inte speciellt ljust. Är svårt att hitta något; något man har råd med det vill säga. Dessutom så är det ju även den lilla detaljen om att jag inte vet om det är Linköping eller Gävle som gäller. Beror ju på antagningsbrevet. Vet ens inte vad jag hoppas på.

På senare har det dock verkat som om att Linköping lockar mer och mer, något som är irriterande då chansen att komma in där på första urvalet är obefintlig - förutsatt att ansökningsantalet är lika stort som förra året det vill säga.
Tjusningen med Gävle har definitivt inte minskat, men heller inte ökat om ni förstår vad jag menar. Känns osäkert att viljan inte växt sig starkare att bege sig dit; att Linköping i stället vunnit mark. Samtidigt så finns det ju risk för att det beror på shoppingturen dit häromsistens. Kan mycket väl ha blivit smyckad av shoppingutbudet, och det är förmodligen inte den bästa anledningen till att välja skola. Eller?

Vet verkligen inte, men om någon har en billig bostad i Linköping eller Gävle nära respektive universitet/högskola som man vill hyra ut eller dela, så finns jag här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback