Säg: Piiip!

Var på stan med faster och farbror idag och full kalabalik rådde. Min faster pep nämligen. Ni vet i larmbågarna som sitter vid in/utgångarna på affärerna. Det pep först nere på Julia, men var ingen som reagerade där. Inne på Åhléns var det dock annorlunda. Först trodde man att det var väskan, men den var tyst. Sedan plånboken, men den var tyst. Då återstod bara faster. Hon gick, och det pep. De kollade allt möjligt, men hittade inget. Till slut så gick de efter en stor handversion av larmbågarna för att se vad det var som pep för de tyckte synd om henne. De trodde nämligen att det var ett larm insytt i kläderna som affären där hon köpte dem hade glömt att ta bort. Och de letade och letade. Svepte över faster med den där grejen. Och det är ungefär här i historien som jag kliver in genom dörrarna och ser min faster bli undersökt som om hon hade försökt smuggla ombord knark på ett flygplan. Gick tvekande fram och kollade efter vad som stod på. I ytterligare fem minuter så försökte de leta reda på larmet, men icke. Så min faster fick skamset gå ut genom dörrarna till de ljuva tonerna från larmpipet.

Väl ute på öster så hittade hon när hon nogrannare gick igenom fickorna ett påklistrat larm. För att se om det verkligen var det som lät, hon var såklart lite skärrad och kunde inte lita på oss andra som sa att det var larmet, så gick hon modigt tillbaka till Åhlénsdörrarna. Efter ett djupt andetag gick hon, lite stelt, igenom bågarna och... Det var alldeles tyst. Så ett lyckligt slut med andra ord. Hon träffade till och med på tanten som hade hållt på med den där larmgrejen och de pratade lite tantsnack med varandra innan vi kunde bege oss vidare till nästa stopp, vilket såklart var ICAMAXI.

---

Inhandlade även det sista inför imorgon. Var inga lyckade köp, men det får väl duga. Är så tråkigt att det inte fanns någon finare väska. Känns så beige med en silvrig.
På tal om saker och i morgon så har jag ju tagit kort när jag hade mina fina skor på mig! Ska försöka komma ihåg att ta upp det efter att faster och farbror åkt. Får man även nöjet att se mig i mina fina gröna shorts och vita linne!

---

Självklart fick vi även höra lillebrors resskildring idag till maten. Bland det roligaste var att en av killarna i klassen på flygplatsen hade kommit fram till de vuxna och yttrat orden "Det var en gubbe som tafsade på mig.". Jag kan inte ens tänka mig tankarna som i vild panik måste ha rusat igenom lärarna och de medföljande föräldrarnas hjärnor under de första sekundrarna. Det visade sig dock att killen hade gett utslag i kontrollen och därför hade blivit undersökt av en vakt för att se vad det var som hade pipit... Han hade aldrig varit på en flygplats förut så han visste inte at det gick till så. Samma människa hade även med sig två stycken enochenhalvlitersflaskor vatten i handbagaget. Två - noll till honom innan de ens kommit utanför Sveriges gränser.

---

Hade, och har fortfarande, på mig den underbara klänningen jag köpte i Lkpg. Det har, såhär när man kommit utanför omklädningsrummets trygga värld, framkommit att den är väldigt kort. Med stort V. Är nämligen så att om jag böjer mig eller sätter mig på huk så är det inga som helst problem för världen att se vilken färg jag har på underkläderna. Och nog för att mina underkläder är fina, men har kanske inte någon sådär överdrivet stor önskan om att dela med mig av dem till hela världen. Jag tycker nämligen att gränsen för slampighet går vid halva. Men är sådant man får leva med, för klänningen är underbar. Kommer definitivt bli flitigt använd i sommar. I alla fall vid tillfällen då böjning och hukning inte står på schemat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback