Pest eller kolera aka Husmålning eller tandläkaren.

Idag var min far helt inställd på att jag skulle måla huset. Jag personligen var dock lite mer tveksam. Kändes helt enkelt inte rätt. Med andra ord kändes det aptråkigt. I alla fall så kom jag på att jag var tvungen att höra av mig till tandläkaren i och med att jag flyttar innan den tid jag brukar få. Och är mitt sista gratisår i år, så det vill man ju inte missa! Visade sig dock att de i princip bara hade idag kvar då det kom till ledig tid, så istället för målarpenseln blev det tandborsten.

Ja, nu borstar jag ju i och för sig mina tänder två gången om dagen alltid - men det blir alltid lite extra just på tandläkarbesöksdagen. Av någon anledning så inbillar man sig att den där extra gången precis innan man går in skulle laga eventuella hål. Även om det nu är meningen att man ska borsta innan besöket så känns det som om den gången är viktigast av alla. Ett av hjärnans små spratt

Nu när jag ändå är inne på ämnet så måste jag bara få vädra en åsikt: Jag förstår mig inte på personer som inte borstar tänderna. Vet många som slarvar med det på kvällen. Tycker det är läskigt. Visst, när jag var liten så hände det väl att man glömde att borsta och det speciellt då man sov över med någon kompis - men det var ju år sedan nu. Men faktum är att jag när jag hängde hos en bekant om kvällarna för ett gäng med veckor sedan och sov där så borstade personen i fråga inte tänderna. Väldigt creepy. Jag själv hade borstat innan jag åkte hemifrån och inte ätit något emellan, men känns osannolikt att personen jag var hos hade borstat innan min ankomst. Jaja, inte mitt problem egentligen - men lite ansvar måste man väl ändå ta för sina tänders skull.

För att återgå till min fascinerande tandläkarbesökhistoria så resulterade det hela i ett litet hål. Hon ville egentligen laga det, i förebyggande syfte, men eftersom att de inte hade några tider innan jag flyttar så blev det problem. Alternativet är att försöka om jag kommer till Gotland något i höst eller att jag går till tandläkaren i Linköping och hoppas att de också vill vara snälla och laga mitt hål nu innan det blir stort och jag måste betala för det. Annars hade jag mycket god munhygien, mitt tandkött var friskt [något jag verkligen fick känna då hon pressade in det vassa instrumentet i det] och jag har förvisso kvar alla mina kära småhål men de är i samma storlek som när de kom då jag var liten. Är nämligen på det viset att min saliv tar hål på mina händer. Väldigt konstigt.

På tal om konstigt så tycker jar att det är väldigt roligt när de frågar om man är allergisk mot pencillin och/eller bedövning. Hur i hela fridens namn ska jag kunna veta det? Jag har aldrig fått pencillin. Ifall jag svarar nej och de då bestämmer sig för att proppa mig full med det - betyder det då att jag får skylla mig själv om jag får allergichock och dör?



Annars så träffade jag J på Maxi. Kände först inte igen flickan - vilket berodde på att jag inte alls var inställd på att träffa någon jag kände; men sedan flöt det på. Det var nog dagens höjdpunkt eftersom att jag då fick höra att jag såg fin och brun ut i min gula klänning. Detta uppskattades extra av två anledningar. Igår var jag nämligen och fiskade på sjön och brände mig rejält vilket lett till att jag kunnat träna på min kokta kräfta imitation. Så var fint att höra att det under dagen antagit en mer brun nyans. Dessutom så var kläderna något som jag bara slängde på mig i sista minuten. Då blir uppskattande kommentarer om just utstryseln så mycket mer värda även att man själv var nöjd när man gick ut genom dörren där hemma - tjej som man är.
Grattis till pärkvinsterna och lycka till med Australien, halsmandlarna och allt vad det var!

---

Är för övrigt trevligt att blogg.se bemödar sig med att fungera idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback