Målarstänk och slampurringning.

Det blev verkligen kaos i eftermiddags då lillebror och P fick för sig att de var sugna på pizza. Personligen är jag inget överdrivet pizzafan och jag får i mig ungefär en halv när jag väl ger mig på det. I alla fall så stod det ganska så snabbt klart att jag skulle följa med och hämta dem. Några få varor skulle även inhandlas. Det skulle dock ske på Hemköp Signalen eller var nu den affären heter för ögonblicket. Det låter inte så farligt, saken var dock bara den att jag hade inte duschat så jag var full med osynliga målarstänk och doftade svagt av målarfärg. Hann dessutom inte att byta om mer än att jag lyckades få av mig den gamla trasiga kjolen mot ett par shorts. Till detta hade jag mina precis nyhemkomna glasögon. Samt en slampurringning. Tänkte nämligen inte alls på tröjan när jag åkte hemifrån, tänkte inte på att jag borde ersatt det fläckiga linnet jag hade haft under som jag slängt av mig på väg ut till bilen. Men var ju tur att jag hade en snygg bh på mig i alla fall.

Jag var faktiskt inte speciellt oroad över detta, vi skulle ju trots allt bara till Signalenområdet - och där bor det ju trots allt bara lodisar; gliring till en viss J som bor där. För ärligt talat. Inte skulle jag bege mig ut på öster oduschad efter husmålning? I alla fall så säger P när vi kommer till Maxirondellen att vi kanske skulle ta och handla där istället. Jippie.
- Jag överlevde dock, och jag sprang inte heller på någon jag kände. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback