Exakt hur mycket är en årskonsumtion av popcorn?

Såg nämligen ett program där de lottade ut just det. Och jag måste erkänna att jag blev nyfiken på hur mycket som anses vara den mängd popcorn man äter på ett år. Om de skulle använda mig som mall så skulle det i alla fall bli billigt. För sammanlagt på ett år äter jag nog en eller två biopopcorn. Jag äter nämligen bara popcorn när jag är på bio med någon som vill nyttja läskochpopcorn-erbjudandet som Röda Kvarn stoltserar med. Egentlgien så gillar jag inte popcorn överhuvudtaget, men då är det ju bio, det vill säga lite annorlunda. Och på bio går jag inte särskilt ofta. Kanske fyra-sex gånger om året och då delas ju alltid popcorn så min uppskattning om en till två biopopcorn är inte helt fel eftersom att jag inte äter så mycket åt gången.

Oavsett vilket så är jag nu i alla fall nyfiken på hur mycket som anses vara en rimlig siffra när det gäller ätna popcorn per år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback