Dagens skoj:

P bad mig hämta en fogsvans eftersom att han skulle såga av några tjocka grenar. Och eftersom att jag inte är helt insatt i verktygsvärldens facktermer [Som jag för övrigt faktiskt var en kort period under högstadietiden - vi hade nämligen prov på det: var bilder på x antal verktyg så skulle vi skriva dit dess rätta namn. Självklart så pluggade jag in utseende samt namn kvällen innan och glömde bort samtliga i samma sekund som provet lämnades in.] så bad jag om en förklaring. Och hur svårt hade det varit att säga åt mig att hämta en såg? I alla fall så kände jag att spelevinken i mig krävde uppmärksamhet; så istället för att ta fogsvansen så greppade jag istället den yttepyttelilla finsågen vilken mäter en knapp decimeter när det kommer till bladet och gick glatt och gav den till P.
- "Skoj" är en relativ bemärkelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback