Ätit tre pinnar ull, pfluffat ner köket samt rensat ur garderoberna.

Ja inte bokstavligt förstås, men inte långt därifrån. Vi åt nämligen lammrackets idag. Vi fick fyra var. Sjukt många. Det värsta är dock att det av någon anledning bara är det första som är gott, alla man äter därefter smakar precis som lamm luktar. Och det är inte trevligt - alls. Fick hemska flashbacks från syslöjdslektionerna då man höll på med ull. Stinker verkligen.

Efter middagen hade jag fått beställning på en kladdkaka. När jag gick med smörbiten för att ta en kopp att smälta den i så märker jag plötsligt hur ett dovt "pfluff" sprider sig i köket - tillsammans med kakao, mjöl och vanillinsocker. Smörklumpen gled nämligen av kniven och ner i skålen med just kakao-, mjöl,- och vannilinsockerblandningen.
- Turligt nog har jag en lillebror jag kan köra med, så jag slapp städa.

---

Veckans lördagsnöjde var städning kombinerat med packning. Högst på listan stod klädsortering, tätt följt av pusselhopplockning. Det hela resulterade i en sopsäck med kläder som skulle till sopen, och en stor papperskasse åt Röda Korset. Jag rensade nämligen bland annat  ur alla mina "hemmakläder". Rök som ni förstår en hel del. Det värsta är dock att jag egentligen borde slängt ännu mer, men jag lyckades inte övertala mig till det. Så svårt att veta vad man en dag helt plötsligt vill ha på sig. Det var det värsta när jag skulle separera kläderna som skulle få stanna på ön från dem som skulle med till Lkpg. Så svårt att veta när andan faller på för just den tröjan som man i och för sig inte använt på ett år, men som ändå är så fin.

Jag packade även mina (hand)väskor idag. Min fetish för stora väskor har genom åren varit osviklig. Hade en som kunde klassas som liten. En söt, gul sak som jag helt hade glömt att jag ägde.  Blev i alla fall rik på både pengar, tamponger, kvitton, biobiljetter, pennor och pappersnäsdukar under väskrensningen.
- Har även hunnit med att måla en träflagga med tillhörande stång.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Alltid svårt att slänga. Speciellt de slitna favoriterna. Men idag åkte den 8 år gamla urtvättade O'neil-t-shirten på. Den passade perfekt när huset skulle skrapas. Och! Jag har därmed inte sparat den i onödan (kan jag intala mig själv).

Postat av: Andreas

Lejonkungen... det luktar nostalgi. Det fanns på datorerna på mitt jobb på den tiden. VD:ns yngsta dotter spelade sönder mellanslagstangenten på var och varannan dator. Tror man hoppade med mellanslag.

2007-07-14 @ 22:10:21
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Andreas

Jag började på det jobbet 96 och då fanns redan spelet på datorerna. Det är jag som är löjligt gammal, 33 påstår körkortet. Börjar till och med bli skönt att man har ett utseende som gör att folk gissar på 5-15 år yngre. Var inte lika kul när man var 20. Det var inte lätt att få köpa hel biljett utan legg.

2007-07-14 @ 22:27:28
URL: http://a5.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback