Töntiga svenskar och Mr Snygg utan paraply.

  Det var en typisk svensk situation på bussen idag. Det var mycket folk, inte så mycket att inte alla kunde få en sittplats men tillräckligt för att fega svenskarna skulle stå. Jag blir så trött på folk som inte sätter sit där det finns lediga platser. Visst om det är på stadsbussen och du ska åka i bara några minuter, men om du går på landsbussarna och ska åka länge: Sätt Dig! Det är inte så farligt att säga något i stil med "kan jag sitta här?". Istället så satte sig en tant på trappsteget som leder upp till bakre halvan av bussen. Jättebra plats att välja - eller hur? Folk kunde ju knappt gå av, och även att minst tio pers gick av så flyttade hon sig inte och satte sig på någon av deras plats. Det fanns ju till och med plats till henne innan! Istället så satt hon i vägen och hindrade alla. Sedan, till slut efter ungefär tjugo minuters färd, så flyttade hon sig till en annan plats. Saken var bara den att hon satt precis på ytterkanten så nu var hon i vägen i gången istället! vad är människors problem?
  Dessutom så var det en tant som sade "de har ju väskorna på sätena men dem får de ju flytta". Det är klart att man flyttar väskan om någon vill sitta på platsen? Jag lägger alltid ifrån mig väskan på sätet bredvid, varför ska jag sitta med den i knät i onödan? Inte tänker jag sitta med den när det finns ett tomt säte bredvid? Att svenskar sedan är för fega för att helt enkelt visa att de vill sitta där är faktiskt inte mitt problem. Eloge till er som gör det och patetiskt till er som istället står upp!

  Mr Snygg men tyvärr lite för kort var på bussen idag. Börjar bli lite alltför vanligt att se honom nu. Tänk om han är psykopat och förföljer mig?, haha.

---

  I morse när jag var på väg att lämna hemmets vrå för att ta mig till bussen så stod jag och kollade ner i min väska. Konstaterade att jag inte orkade ha massa skräp i den så jag la ur en del saker, bland annat mitt paraply. När jag gjorde detta visste jag såklart att det skulle börja regna. Det även att det var molnfritt och soligt ute. Och självklart så började det regna. Ordentligt. Dock så överlevde jag, men i morgon så tänker jag packa ner paraplyet igen.

---

  Hann tyvärr inte förbi någon affär med smyckesutbud idag. Får hoppas på det i morgon. Den enda affären jag kom förbi idag var Coop Forum där jag inhandlade smör och tidning på P:s begäran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback