”Jag trodde att ni var lediga idag.”

Det är inte något som man vill höra av sin lärare klockan åtta på morgonen. Vi har nämligen två i samma ämne och de hade visst inte kommunicerat ordentligt. Som tur var (?) så hade hon en lektion färdigplanerad så vi fick ändå massor att göra. Nämligen tre böcker till vissa vi fick frågor som ska lämnas in. Det var först på väg att bli ett prov men som tur var så lyckades det avstyras.

 

Är lite panik i lägren eftersom att det visade sig att vi har lektion tillsammans med en annan inriktning den här terminen. Det var jag som uppmärksammade det hela. Synd att det inte var roligare nyheter jag hade att komma med.

 

---

 

Imorse så skulle P göra i ordning mina leriga skor åt mig. Snäll (?) som han är så tog han även på skokräm för att de skulle få tillbaka sin forna lyster. Tyvärr så geggade han även på det på dragkedjeflärpen så när jag stressat försökte dra upp dragkedjan så gled jag av och mina fingrar var helt svarta av skokräm. Usch. Inget som frenetiskt gnuggande med diskmedel kunde ordna upp – men ändå inget som passade in i mitt pressade morgonschema.

 

---

 

Igår så såg jag på Outsiders. Stackars, patetiska människor. Det är skogssnubbarna jag skriver om. Undrar just vad de var höga på? Helt psycho människor verkligen. ”Sedan så sitter jag inne i min koja och kuckelurar och planerar lite”. Vad i hela fridens namn ska han planera? Hur dags han ska gå och plocka kottar eller?

 

Dessutom så var det ju bara tanten som var hemlös? Den andra gubben bodde ju i husvagn. Det känns som om Outsiders romantiserade livet som hemlös en aning. Den enda som hade en historia var ju som nyss skrivet tanten. Fast till och med hon hade ju fått tag på en lya över vintern.

Ifall det nu skulle handla om hemlösa så borde det väl ha handlat om riktiga sådana som inte har någonting? Fast vad vet jag?

 

---

 

Undrar om man skulle ta och jobba lite? Nej, är nog roligare att spela lite spel tror jag. Min nästa lektion är inte förrän sent i eftermiddag. Har i och för sig projekt emellan men det gills inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback