Barnlek och Muffinsbak.

Så kommer nyss in från yrvädret. Det snöar och blåser i en härlig blandning. Så självklart så var jag ute och lekte i snödrivorna med min absoluta favoritbror F. Att han sedan är min enda bror är oväsentligt. Jag förstår att folk som tror att de känner mig har svårt att föreställa mig rullande runt i snön som en annan treåring men det händer minst en gång varje snösäsong faktiskt. Believe it or Not som Ripley’s skulle ha sagt. Det var i alla fall roligt, om man bortser från att han är starkare än jag. Fick i alla fall reda på en hel del roliga hemligheter!

 

---

 

Annars så har det inte blivit så mycket gjort idag av det som var planerat – tyvärr. Däremot så hade jag lovat nyss nämnda F att jag skulle baka chokladmuffins till honom. Detta skulle ha skett i helgen, men hann då aldrig, så bestämde mig helt enkelt för att baka dem som överraskning idag. Det gick sådär. Resultatet blev bra men det var vägen dit som var lite krånglig. Jag har nämligen ett sätt som gör att man slipper stå och hålla i vispen när den vispar. Det går ut på att man ställer den i diskstället. Idag så måste den dock ha hamnat snett för när jag var på väg till skålen med mjölet så välte vispen ur diskstället, slog ut skålen och skvätte smet över mig och halva köket. Problemet var att det var ägg samt socker blandningen som åkte ur. En blandning som är aningen kladdig. När väl jag och rummet var avtorkat så gick resten som en dans. Blev bara tvungen att byta kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback