Maffian, aliens eller släktingar?!

Igår fick jag ett mail från P där det i rubriken stod följande:
"de är här"
Det var allt som stod, inget inne i mailet, utan bara de tre orden i rubriken på mailet. Tankarna gick direkt upp i högvarv: Vad är där? Har maffian hittat vårt gömställe så att vi nu måste fly igen och byta identitet?! Varför, jag som precis börjat rota mig här och vi som skall till fjällen för att fira jul, varför?! Fast sedan kom jag på att min familj inte är jagad av maffian, eller någon annan heller för den delen, och att vi inte står under vittnesskydd.

Så vad kan det då ha varit som har kommit dit? Aliens? Nja, känns ganska osannolikt att utomgjordingarnas första stopp på jorden skulle vara hemma på Gotland.

Kanske någon släkting? Nej, då känns det mer troligt med utomjordingarna eftersom att vi kommer träffa den delen av släkten som överhuvudtaget kommer ut till Gotland om en vecka för att sedan spendera jul och nyår tillsammans med dem.

Efter det här kom jag inte på något mer alternativ, så jag fick helt enkelt ringa hem och fråga P vad som i hela fridens namn hade kommit dit. Det visade sig vara som så att det var mina vantar som jag frågade om i förrgår som var där. Upplyste då P om att han jättegärna i fortsättningen får skriva något ord som förklarar sitt mail utöver själva svaret på en av frågorna jag ställde under vårat tjugo minuter långa samtal dagen innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback