Det är lika bra att passa på!

Eftersom att det bara blir nytt år en gång om året så tänkte jag passa på att må dåligt idag. Kände att det var lika bra att passa på. Jag sov ända till klockan halv tre idag. Var uppe någon timme mellan tio och elva men längre gick inte, blev tvungen att krypa ner i sängen. Missade även den traditionella trippen till stranden. Är knappt så att jag orkar hålla ögonlocken isär nu heller, men det är bara att bita ihop och se glad nu.

I och för sig tycker jag, av ren princip, att nyår är aningen överskattat. Är ju ingen skillnad på idag och imorgon förutom att man efter klockan tolv inatt får tänka efter en extra sekund när man skall skriva datumet de första gångerna...

---

Min lillebror lärde mig idag att spela elgitar, närmare bestämt introt till: dhu, dhu, dhu,, dhudhudhudhu dhu, dhu, dhu,, dhudhu - låten. På riktigt tror jag att den heter Smoke on waters eller något sådant, är i alla fall the el classico, den låt som, i princip, alla lär sig som första gitarrlåt. Så speciell är jag, lär mig the el classico. Men i och för sig så kan ju det ha varit det sista jag lärde mig år 2007, otroligt fantastiskt!

Något som även det stör mig, överallt hör man att det är det sista för året. Vad spelar det för någon roll när exempelvis programmet visas igen imorgon? Nej, nyår är överskattat  - man får ju ens inte några presenter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback