Jag insåg för ett tag sedan

att jag saknar matte. Alltså matematik, inte en person som heter/kallas Matte. Gick förbi TV:n där Lyxfällan stod på och en bild av några som satt och räknade visades och då slog det mig helt plötsligt, bara sådär. Jag saknar att räkna matte. Självklart finns det saker jag hellre gör än att räkna matte, men att sitta och hålla på med x:n och y:n och allt vad det är och allt går bra, det gillar jag. Eller gillade i alla fall, nu har man ju inte varit i närheten av en mattebok på evigheter. Undrar om man kan låna matteböcker på biblioteket? Fast jag har i och för sig inte kvar min überräknare eftersom att det var någon som snodde den ur mitt skåp. Det gör mig väldigt upprörd än idag. Speciellt som jag behöver en miniräknare ifall jag ska plugga vidare nästa år. Eller ifall och ifall, jag ska. Måste ju komma in någonstans och finns inte en chans att jag stannar kvar här! Även därför så vore det ju bra att kolla lite i de gamla matteböcker för att få tillbaka tänket igen. Skulle kanske inte ha bytt bort MatteD? Fast är väldigt säker på att jag skulle hatat det. Har för mig att det var B-kursen som jag gillade så mycket. Måste seriöst kolla upp om jag inte kan få tag på en bok och räknare.
Känner hur jag har saknat de rutiga blocken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback