Idag var inte min dag.

Nej, det var det verkligen inte. Känns som om allt gick åt skogen. Det första som hände var när jag klev in i duschen på morgonen och upptäckte att jag hade sällskap. Och inte var det någon het kille inte - nej, det var en spindel. En äcklig spindel med stor, tjock kropp och korta små läskiga ben. Eftersom att den satt uppe vid ventilen så kunde jag inte heller ha ihjäl den på grund av bristande längd. Blev alltså tuvngen att duscha med blicken konstant fäst på spindeln, som för att göra allting värre rörde på sig hela tiden. Usch.
Väl i skolan så upptäckte jag att jag hade trampat i hundbajs, inte trevligt alls. Det enda som var tur med det var att det endast var på sulan och inte på det röda tyget! Efter massort av vatten och tvål var dock problemet åtgärdat.
Sedan fortsatte dagen i den här stilen fast det blev mycket värre. Överlevde knappt eftermiddagslektionen eftersom att jag inte hade någon värktablett. Blev till slut tvungen att gå ut därifrån för att andas, var på väg att bryta ihop där inne. Som tur var så fick jag en tablett av M när de kom ut på paus. Tack! Gick sedan in med övriga igen och led mig igenom resten av lektionen - tror att jag såg normal ut. Okej, jag tror inte det men jag hoppas!


 

En upptäckt jag gjorde idag: Det är inte helt riskfritt att gå och dricka ur en vattenflaska samtidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback