En stor applåd tack!

Sommar och sol? Det är lite tråkigt att inte kunna vara precis lika överlyckliga som resten av befolkningen när det kommer till glädjen över solens återkomst. jag har nämligen lätt för migrän och solljus är inte det bästa för mig, är väldigt solskygg. Som exempel så kan vi ju ta igår när jag skulle ut och hjälpa pappa att lägga på fiberduk på trädgårdslandet. Jag var ute i fem minuter, efter tre och en halv hade jag ont i ögonen som sedemera spred sig till huvudet. Men eftersom att vädret var helt underbart så ville jag såklart gå ut. Gick därför in och hoppades att huvudvärken skulle gå över; kan nämligen inte ta värktablett varje gång jag får ont - då hade jag blivit beroende. Det gick inte över, men morsk som jag var, och är, så bytte jag om och begav mig med solglasögonen på ut i alla fall och spenderade drygt tre timmar utomhus.
Tycker faktiskt att jag förtjänar en applåd för det. Speciellt som att jag låg däckad resten av dagen tills dess att jag gav upp och tog en Ipren i alla fall för att värken hade spridit sig från huvudet, ner i tänderna och gjort mig illamående.
Det brukar ju bli lite bättre sedan inpå sommaren när man vant sig lite mer, men är ändå rätt så jobbigt. Är därför man alltid efter sommarens slut då alla går runt och är gyllenbruna kan se mig extra tydligt i en folkmassa på grund av min ickegyllenbruna hy. Så om du letar efter mig i sommar så är största sannolikheten att jag ligger och gömmer mig i skuggan någonstans! Det, eller så springer jag runt trädgården med vattenballonger eller dylikt i högsta hugg jagandes min lillebror. Syskonkärlek - absolut!


Igår var jag som sagt ute. Planen var att spela tennis med tennisklumpen och lillebror. Problemen var många. tennisklumpen, lillebrors rack och tennisklumpens refillbollar var borta. De trå första återfanns men utan boll så blir det ju svårt så det fick bli tennisspel på det gamla vanliga viset. Nja, riktigt på det gamla hederliga viset blev det väl aldrig riktigt eftersom att grannens träd hade bollen mer än vad varken jag eller bror hade.
nu är i alla fall familjen inne i staden och refillbollar är beställda för hemleverans så kan nog bli lite tennis i eftermiddag också - och det utan grannens träd!

---


På måndag är sista ansökningsdagen. Kanske dags att bestämma sig nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback