Våfflor!

  Ni vet den där listan jag gjorde över saker jag var Tvungen att göra denna helg? Det gick inte så bra med den. Som ni själva kan se.

---

  Efter idag så vill jag aldrig mer se en våffla, någonsin. P ville nämligen ha våfflor på farsdag och eftersom att det inte finns något annat alternativ än mig för att göra dem så var det bara att sätta igång. Vi brukar tydligen göra enochenhalv sats i vanliga fall. Jag tyckte dock att det var krångligt att ta fyraochetthalvt ägg så jag tänkte att jag lika gärna kunde dubbla - det kunde ju inte vara stor skillnad, eller hur? Det kunde det dock vara. Åtgången var det ju inget problem med - F kan äta hur mycket som helst, men jag fick stå och grädda våfflor så länge att jag ett tag var orolig att jag skulle få hålla på resten av livet.
  Dessutom så insåg jag ganska så snabbt efter det att jag gjort klart smeten att vi inte hade någon jordgubbssylt. Och vad är våfflor utan jordgubbssylt? Nej precis, så jag var ju tvungen att komma på en backup. Kom då på att vi hade frusna blåbär i frysen, så resultatet blev blåbärsgrädde; det är inte riktigtavsyvärt som det låter. I alla fall så blev det en del blåbär över som jag var tvungen att bli av med - så det blev en hel del blåbärsvåfflor också. Gott faktiskt, dock så tog det bara två blåbärsvåfflor innan jag blev illamående - men fram tills dess var det nice.
  - Mina händer är ännu helt lila efter blåbären, trots att jag tvättat flertalet gånger sedan dess.

---

  Såg på herrarnas alpina idag, var riktigt bra faktiskt. Första gången, någonsin, som det varit roligt att se på herralpint. Hoppas att det fortsätter så! Anja känns lite uttjatad, men var ju för all del intressant att se damerna igår också - dock så var det ju inte hennes förtjänst. Och herrarna var verkligen bättre.
  Dessutonm så såg jag livesändningen från Big Air-tävlingen på Stadion igår. Min favorit vann! Slog mig dock att, i princip, alla i grund och botten såg likadana ut. Det vill säga "söta pojkar med solbränna". Och i min värld - är "söt" inte något positivt. Min favorit var så klart different!, haha.

---

  Nu är jag helt slut efter att ha gjort ingenting hela dagen lång. Min rygg och nacke är helt wronga efter att ha sovit helt snett flera dagar i rad och jag måste snart gå ner och låtsas att jag inte alls mår illa för att äta mat. Stackars Mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback