Nej,

  det blev ingen skola idag heller. Jag gick upp när väckarklockan, på mobilen, ringde, hämtade badhanddukarna och gick ut till duschen för att direkt vända tillbaka till mitt rum, slänga badhandukarna på skrivbordet och krypa tillbaka ner i sängen. Jag mådde nämligen inte så bra.
  Idag har jag dock helt och fullständigt jobbat för att bli frisk. Jag har varit uppe i princip hela dagen och sedan så spenderade jag omkring en timme utomhus med P. Gick runt i skogen och så vidare. Det gick bra men nu är jag helt utkörd. Ska försöka komma i säng tidigt och imorgon så ska jag till skolan om jag så ska behöva kräla dit.

---

  Jag nämnde ju nyss att jag var ute med P. Jag är väldigt tacksam för att jag då inte stötte på någon jag kände eller någon som jag skulle kunna tänkas träffa på igen. Min outfit var nämligen inte den hetaste. Jag hade nämligen mjukisbyxor och en vit huvtröja. Det låter inte så illa eller hur? jag menar, det låter som helt vanliga hemmaochsjukkläder. det är för att jag inte kommit till själva utomhusklädsdelen än. jag har nämligen inga vanliga lågskor. Jag har för tillfället bara skor med klack - och det känns ju inte helt rätt för en skogspromenad. Dessutom så var det ju kladdigt. Så det blev ett par gröna gummistövlar av märket Trenton. Ja, jag vet arton år och gummistövlar! Till detta så bar jag en militärgrön militärkappa. Ja, du läste rätt. Den var aningen för stor - eller ja, väldigt för stor. Ärmarna gick ner över händerna och den slutade någonstans krind vaden. Till mitt försvar så vill jag dock skriva att den är helfodrad och därmed väldigt varm samt obeskrivligt skön... Ja, jag vet - det är ingen ursäkt. Jag såg hemsk ut men whatever? Var ju ingen som såg mig förutom P, F och J. Ingen skada skedd.
Just det, jag hade luvan på luvtröjan uppe och åtknyten vid halsen också. Varsågod! Döm mig!

---

  På torsdag så ska jag byta till ett par riktiga örhängen. Då har det gått sex veckor sedan jag tog hålen. Ser verkligen fram emot det. tyvärr så vet jag inte när jag kommer få tid över att gå till Guldfynd och köpa ett par örhängen som jag kan ha på nätterna och så. Måste köpa dem där för att det är det enda stället där man kan få äkta och därmed kan köpa sådana som man sätter fast med en plupp på baksidan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback