Första dagen

tillbaka i skolan efter lovet. Ja, visst var det i måndags som den absoluta första dagen var, men idag var den första som räknas. Alltså den första med klassen. Det var... bra. Grymt seg lektion, eller alltså. ja, om jag ska vara helt ärlig så var det enda jag gjorde på 3.5 h att skriva två väldigt korta svar på två väldigt simpla frågor. Det plus att jag åt en halv apelsin - den andra halvan råkade jag knuffa ner på golvet. Det var helt enkelt en sådan lektion. Vissa gjorde mycket mer än så, men vi var några som inte gjorde något viktigt alls. I den ligan så var jag nog nästan den som gjorde mest. Var helt enkelt inte på skolhumör.
   Imorgon så är det sovmorgon! Mycket trevligt!

---

Och för att låta som en gammal tant med 17 katter: Sicket väder! Det var verkligen helt avskyvärt. det första jag såg i morse när jag tittade ut genom fönstret - och jag var tvungen att se efter två gånger bara för att vara säker - var att det snöade. Det snöade inte bara lite, utan mycket; massor till och med. Sedan såg jag att visst det var vitt och fint, men på vägen, var det slask. Och så pratar vi om ett 3 centimeter tjockt slasktäcke. Inte så roligt när man ska gå till bussen. Om man sedan adderar "snöstormen", så är det inte svårt att räkna ut svaret: Stackars Mig! Jag överlevde visserkligen, men det var när till tårar när man halkade fram mot busshållsplatsen; jag avskyr snö! Snö ska det finnas i fjällen så att man kan åka skidor och på jul samt nyår. Det ska komma i fint snöfall utan blåst med Stora flingor - japp, storleken har betydelse - den ska sedan försvinna utan slask och tö under natten då man ligger och sover.

God Jul!
God Jul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback