bloggoskulden tas (nästan) Och en dag med loppis

 
    Idag tas den alltså, bloggoskulden. Eller alltså om jag ska va helt ärlig så har jag gjort ett försök förut, men jag kan ens inte minnas var så det gills inte så mycket..

     Idag har jag roat mig med attt vara på loppis, ja alltså jag var en av dem som släpade fram alla saker vid dagens början och som sedan spenderade timmar i kassan. Allt detta för min kära lillebrors klass skull, det och det faktum att min pappa inte gav mig något annat val.
     Det jag kom fram till var att folk är konstiga när det kommer till pengar. Ifall man vet att pengarna man betalar för något går till en skolklassresa, då kan man väl lika gärna betala 5 kr som 3 kr? Var nämligen många som kom och ville betala 3 kr för någon skräpsak och hade en massa femkronor och istället för att bara ge en sån så letade dom enkronor. Konstigt.
     Dessutom så började det såklart också att regna, så gissa vem som satt i störtregnet under ett prickigt paraply?

     Senare på kvällen var det filmtajm med en film inhandlad på just loppisen, dock inte av mig utan min fader. Det dröjde inte många minuter innan man insåg Varför den befann sig på loppisen, faktum är att det bara tog sekunder, om det ens tog två.. den hette Full Impact och var från 1992. Jag trodde helt seriöst att det var en parodi av något. Och vad folk än påstår Allt var INTE bättre förr, och då definitivt inte filmkvaliten. Gav upp efter kanske 5 minuter för då började de även ha någon slags mjukporr med en halvnaken tjej/kvinna/tant; vilket känns lite obekvämt att se på i föräldrars sällskap. (Även om det i det här fallet hade varit pinsamt oavsett sällskap på grund av skådespeleriet.)
     Men ska inte svärta ner loppisens rykte helt, för hade även inhandlats en annan film, The Corruptor, och den var faktiskt Ganska bra. Eller alltså.. Äsch den gick och se helt enkelt. Jag var lite trött när jag gjorde det så halvsov mig nog igenom den så är kanske inte helt rätt person att dömma.

     Nej usch. Nu ska jag gå och se om det inte finns någon läsvärd bok i krokarna; 2 kassar inköpta på nämnda loppis.
                                                                                                                                                              /jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback