Så var man tillbaka på ön.

Avskyr verkligen kvällsbåtarna, av någon anledning så går de mycket saktare än dagsbåtarna. Javisst, rent tekniskt så går de ju lika snabbt , men det känns längre.

---

  Vet att jag egentligen borde skriva om hur det var i fjällen, men jag orkar faktiskt inte så därför så tänkte jag ta en punktsammanfattning som förmodligen inte förklarar så mycket - men huvudtemat var en veckas dregel. Möjligt att jag skriver utförligare senare.

* Snölöst.
* Fel storlek på pjäxorna.
* Tio max femton åk. Ett i
Kläppen, resten i Stöten.
* I regel en backe plus en barnbacke öppen.
* Tidiga kvällar samt mornar.
* Fullt på Harrys.
* Två toaletter!
* Uttråkad servitör med barnpassningsanekdoter.
* Ishalkning i mörkret.
* Några vindruvor för femtio kronor.
* Omkullhalkande kusin - inomhus.
* VarmChoklad-tillverkling av F.
* Yatzy.
* Bäbisjukan.
* " Men i kväll ska vi väl i alla fall spela spel?! "
* Äcklig gubbe.
* Toppstugor.
* " Vi har åttio filmer med oss. "
* " När ska vi se de åttio filmerna då? "
* Sittliftsstup.
* Snygga lift, - skidskole, - vaktmästar, - bartender, - servitör, snowboard, - ja i princip alla killar i Sälen och däromkring!
* " Ligger det någon duttetrasa där vid dig? "
* Äcklig jultomtemask.
* Kubbröd!
* För lite, respektive för mycket kläder.
* Rester.
* Pusselläggning - himmel för min del.
* Nämnde jag de snygga killarna?
* 50 %.
* Omkringkörning.
* Värk hos oss alla.
* Kalles Jul utan Arne Weise.
* " Old McDonald had a farm iao iao ooo "; fast i en pipande instrumental uppvridbar version.
* Soffsovande herrar.
* Och så vidare!

---

  Så vad har jag då spenderat min första dag  hemma med att göra? Städat, bäddat, tvättat, bakat, lagat mat och så vidare. Är skönt att vara tillbaka i vardagen!, haha.
  Dessutom så har jag beställt lite saker från cdon.com: Gilmore Girls säsong två samt tre; plus två Janet Evanovich böcker: Metro Girl och Visions of Sugar Plums.

  Måste fortsätta ordna nu, K och B kommer i natt.




Rättelse för senaste inlägget: Det ska vara en äcklig ljudkille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback