Produktiv.

  Ja, du läste rätt. Idag har jag fått saker och ting gjorda. Jag har städat, julpyntat, kladdat på väggen som ska tapetserats om, satt ihop ett pepparkakshus, sett på Gilmore Girls, duka, tvättat, torktumlat, vikt tvätt och vädrat. Säkerligen en hel del annat som jag har glömt. Dock så gick ju allt inte helt smärtfritt till. Råkade  bland annat krossa några kulor på en slinga när jag skulle hänga upp den på mitt rum, F och jag råkade måla på en vägg vi egentligen inte fick måla på och så fick jag en stor brännblåsa av det smälta sockret vid pepparkakshusihopsättningen. Det sista gör grymt ont, speciellt som det sitter på lillfingret precis där man böjder fingret, så hela lillfingret känns helt borta.
  Tyvärr så fick jag inte några läxor gjorda; men hej, Rom byggdes faktiskt inte på en dag! Förhoppningsvis så byggdes det på den andra, det vill säga i morgon.


---


  Drömde jättekonstigt i natt. Vissa delar var jättebra andra mindre bra; som till exempel när han* som jag var tillsammans med ramlade ner i en jättedjup bassäng - utan vatten - och hamnade på sjukhus och jag var tvungen att försöka hitta honom. Problemet var att det var ett språk jag inte förstod och att det var någon slags spansk by med labyrintgator.
*Ja, jag vet vem det var - men no comment. Och ja, jag gillade vem det var! Och nej, jag är inte så säker på att jag skulle ogilla det i en verklighet, snarare tvärtom: I´d like. Alltså personen - inte händelsen med den livshotande skadan.


---

  Är Deep Blue Sea ikväll. Vet inte hur många gånger jag har sett den, men jag tänker se den igen. Om jag orkar vara vaken det vill säga. Kalla mig galen, men jag gillar den. Kocken är så rolig! Och ja! Jag erkänner att jag blir lite halvrädd då och då, men det blir jag ju av Screamfilmerna också. Visst man skulle kunna tycka att det är pinsamt - men jag ser det som något positivt. Min lättskrämdhet betyder ju bara att jag inte är lika svårflirtad när det kommer till skräckfilmer. Och det gör ju att jag inte behöver bli besviken på just en skräckfilm. Även om jag här måste tillägga att jag inte tyckte att The Grudge var läskig!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback