Thinking of Effie.


Torsdag innebär torsdagstema. Jag hade dock först inte tänkt göra något bidrag eftersom temat, plagiat, inte gav mig några bilder på vad jag ville göra. Men så sent igår eftermiddag kom jag på att jag alltid tänkt göra något Effie Trinket-inspirerat, så varför inte passa på nu. Uppenbarligen är det inte meningen att vara ett porträtt av Effie, men väldigt starkt influerat, eller plagierat om man så hellre vill av hennes rosa fas. Blomidén stal jag från Diors senaste sminkkampanj, eller ja - det kan ju ha hunnit kommit ny sedan jag såg den, men den som släpptes nu till våren i alla fall.
 
Planen var från början att göra fullt med blommor, men på riktigt. Herregud så tidskrävande det hade varit. Inte något för mig väldigt selektiva tålamod. Den här bilden känns inte så "jag", fast att den ändå gör det. Kanske äntligen ett steg i den utveckling jag drömt om. Inte för att jag inte gillar det jag gör nu, men ibland känns det lite som om jag står och stampar och gör samma om och om igen. Så till slut blev det bra trots allt denna vecka. Väldigt jag, men ändå lite annorlunda.
 
Hur som helst så går du in hos artemilia för att se fler bidrag.

Kommentarer
Postat av: artemilia

väl fångat! och nice'a rosor!

Svar: Tack! Ja, just blommorna är det jag blev mest nöjd med =)
therese


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback