God morgon.

Bild som inte har någon koppling till inlägget.
 
Alltså, seriöst. Den här klockflyttargrejen* har förstört hela min vecka. Jag går liksom och lägger mig klockan nio och vaknar klockan fem. Inte okej. Har därför varit sjukt seg hela veckan. Låg i sängen nu på morgonen och verkligen försökte somna om, men det var lönlöst. Inte bara för att jag var pigg, utan även för att Bekanten låg och andades så tungt att det kom vindpustar på mig. Och det funkar inte för min sömn. Jaja.
 
På tal om uttryck som god morgon och har du sovit skönt så är just sådana sägelser ett bra sätt att göra mig irriterad på morgonen. Jag vet inte varför, men jag blir provocerad. Att reflektera över mitt mående är inget jag vill göra direkt när jag vaknat. Om jag sovit dåligt eller drömt konstigt vill jag inte bli påmind om det tack. Och vem är du att bestämma om min morgon är god eller inte.
 
 
*Jag och Bekanten var för övrigt precis nynerkrupna i sängen när klockan var kvart i tre i söndags natt och... Ja. Vi hade lite problem med att klara ut om klockan skulle bli två eller fyra när klockan blev tre. Det slutade med att, efter en sisådär fem minuter, Bekanten fick googla eländet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback