Och fler gånger måste det bli från och med nu.

Igår gjorde jag detta till ugnsstekt fläskytterfilé: färsk pasta i egengjord creme fraiche-blandning (chilisås, honung, vit balsamvinäger, vitlök rödlök, kryddor), tomat, mozzarella och lite olivolja. Bilden är tagen innan ugnen.
 
I detta nu håller Bekanten på att laga middag till oss. Under den, snart, ett år långa tiden jag bott här har han bara lagat mat en gång. En gång. Helt sjukt. Det går sisådär. Han har hållt på i kanske tio minuter och redan varit inne i vardagsrummet här hos mig med hundögon och undrat om jag i alla fall inte kan hålla honom sällskap, vilket jag inte tänker göra. Jag ska netflixa Dollhouse.
 
Nu kom han precis in med chilisåsen från ICA och undrar om ICA:s chilisås verkligen är god. Jag svarade ja eftersom han inte klagat på den under det år jag använt just deras chilisås i maten... Vilket även är en av anledningarna* till att jag gärna lagar mat själv utan hans inblandning, han är nämligen helthandikappad i köket. Frågar om varenda liten grej. Driver mig till vansinne. Så det här är en minst lika stor prövning för mig som för honom. Jaja, om det blir äckligt har jag kvar rester från gårdagens middag.
 
 
*Det finns logistiska anledningarna också. Under året som gått har bekanten sällan varit hemma före klockan nio på kvällen, varför jag fått stå vid grytorna. Men nu har hans schema lagts om så nu ska han allt få dra sitt strå till stacken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback