Det är skillnad. I olika grader.

Jag är inget fan av vanliga köttbullar. Jag gillar dem inte alls faktiskt. Inte ens på julen hur mycket min faster än tjatar. Jag gillar dock mina ugnsköttbollar. Vilka, i ärlighetens namn, har ett varierande recept. Just bollarna på bilden ovan har en kärna av Philadelphiaost. Vitlök och örter eller något liknande.
 
I köttfärsen hade jag BBQ-dipmix. Jag vet. Det låter knasigt, men det stod på förpackningen att det gick och det gjorde det. Blev väldigt gott. Så är de penslade med något hopplock av chilisås, mer BBQ-dippulver, sweet chili, dragon och kanske något mer.
 
Med andra ord är det inte samma sak som köttbullar. Inte ens i närheten. Den enda gemensamma nämnaren är trots allt köttfärs. Och formen, även om bollarna är större. Så jag tycker vi kan sluta bråka om det nu. Jag kan dock hålla med om att det är konstigt att jag inte gillar köttbullar, men att traditionella pannbiffar ofta går bra. Och köttfärslimpa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback