Man behöver ju faktiskt inte vara kär, bara man slipper att skaffa katt?

Var på stan med en kompis idag. Hamnade bland annat i en affär där jag införskaffade mig en chockrosa klocka. När jag ska använda den utan att känna mig som deltagare i en Barbie-dokusåpa vet jag inte, men det får tiden* utvisa.

Redan när jag stod i kön i väntan på att få betala anade jag ugglor i mossen när jag såg blickarna kassören gav mig. Han var helt formlös, hade uppknäppt skjorta där massor av brösthår tittade ut, allmänt sliskigt uttryck och stirrade obehagligt mot mig samtidigt som han gav mig leenden som jag tror uppfattades som flirtiga och inbjudande i hans värld. Han slickade sig till och med runt läpparna medan han flinade. Jag har aldrig tittat så fokuserat på en kortmaskin tidigare.

Men, det är kanske lika bra att slå till? Man blir ju knappast yngre och som min kompis sa så är det ju i den här åldern som bäbisar ploppar upp i umgängeskretsen - lika bra att få fortplantingspartnen fixad redan nu så man slipper köpa katter i framtiden. Väldigt obehagliga djur.


*Ha-ha.

Kommentarer
Postat av: Picks

Jag antar att det här utspelade sig i Lkpg?

Synd. Tänk vilken fantastisk sommarromans

det hade kunnat bli.

2011-06-15 @ 13:03:19
Postat av: Gotland

Japps, det var synd det. Hade varit något att strosa med på strandpromenaden det.

2011-06-15 @ 18:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback