Jag ber om ursäkt.*

Jag tänkte aldrig på att mitt förra inlägg kan ha framstått som provocerande för en del av jordens befolkning. Exempelvis sådana som blev upprörda att det sjöngs om både kommande flickor och liggsugna pojkar i tisdagens Allsång. Eller varför inte hon i USA som stämde för bestående psykiska men efter att ha sett en kvinnlig bröstvårta i den så kallade Nipplegate-skandalen häromåret. Lägre stående varelser med andra ord.

Jag blir alldeles matt bara jag tänker på det. Hur fungerar sådana människor? Tror folk att barnen kommer bli seriemördare eller sexuellt avvikande bara för att de sjöng "Jag kommer, jag kommer..." när de var tretton år? För att inte tala om skenheligheten i det hela. Som om att låttexterna skulle varit mindre sexuella när de upprörda själva var små? Herregud, jag kunde varenda Spice Girls-låt utantill som liten och sjöng glatt med i kondomlåten och allt vad det är, och jag har då inte mördat någon på senaste. Inte är jag sexuellt avvikande heller. Och kom inte släpandes med att det är annorlunda för att de texterna var på engelska och de här på svenska för principen är den samma. De som är för små för att veta vad att ligga och komma är lider inte av det, och de som ändå vet springer knappast iväg och har sex bara för att de sjöng en låt i allsången. Ungar har sex i dagens samhälle** oavsett om de sjunger om sex rakt ut eller "inlindat i poesi" som i alla gamla låtar.


*Inte.
**Vilket jag i och för sig för all del tycker är avskyvärt, men knappast något man kan skylla på varken Maggio eller Amarillo. Det skulle jag snarare skylla på just alla skenheliga vuxna som låtsas som om att sex inte existerar och därav gör det så mycket mer spännande för småbarn att testa på. Vilket i sin tur leder till att barn får barn och könssjukdomar i drivor eftersom att vuxna vägrar ta sexualdriften på allvar och därför inte uppfostrar sina skyddslingar i sexet baksida och hur viktigt det är att använda skydd vid samlag. Den klassiska 7th heaven-amerikanska inställningen fungerar liksom inte. Det fungerar inte att förbjuda och fördöma och låtsas att det inte  finns, öppna ögonen och hjälp till i stället. Sex är bara märkvärdigt för att sådana som skanderar om avskyvärdigheten i saker som tisdagens Allsång tillåts göra sexupplevelsen så spännande för unga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback