Ja, det är väl så idag.

Pratade i telefon med en när han försökte bestämma sig för om han skulle köpa sallad eller kebab till middag. Och ni kommer in i samtalet när det har gått fram och tillbaka mellan de två alternativen flertalet gånger redan. Övrig relevant information är att han tidigare under dagen anklagat mig för att vara kort i mina sms-svar.

Jag: Köp en sallad då.
Han: Men de brukar vara äckliga. Dessutom känns det onödigt att lägga så mycket pengar på någontman själv kan slänga ihop på en kvart.
Jag: Så ta kebab.
Han: Men jag skulle ju bli nyttig nu...
Jag: Men ta ett glas vatten med en gurkskiva i då!
Han: Gurka?
Jag: Nej, glöm gurkan det kostar ju pengar. Ta bara ett glas vatten.
Han: Och det ska jag bli mätt på? Jag visste det, jag visste att det skulle vara så här att prata med dig idag. Jag visste att du skulle vara hopplös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback