Numera plats för 12 (16) par skor.

Oj, oj, oj. Det är en trött Therese som sitter här. Ser inte alls fram emot vardag i morgon. Det känns av någon anledning än mer omotiverat när man vet att det snart är påsk och flängande som står på tapeten igen. Orka vara ambitiös i en vecka då liksom. Ja, ja.

Jag löste åtminstone mitt skoproblem idag. Med det menar jag balansen mellan andelen skor och plats att ha dem på. Jag har helt enkelt för många skor och för lite plats att placera dem på. Men idag kom jag på att jag kan ju ha  skor ovanpå garderoben också. Och för att säkerställa att de syns införskaffade jag mig inte mindre än tre
laptopbrädor från IKEA. Tack Sarah Fager för den perfekta designen till min numera utökade skoförvaring. Och det är ungefär där jag stannade med dagens ambitioner. Uppgiften att välja ut vilka skor som platsar att ha framma får jag ta en annan dag.

Att storhandla när man är så trött att man inte orkar tänka rakt är  för övrigt allt annat än effektivt. Fick springa om olika delar av butiken flera gånger för att jag glömt något. Eller ja, någon springning var det då definitivt inte tal om. Släpande stapplande snarare. Men ikväll ska jag komma i säng tidigt, sova fantastiskt, vakna upp pigg som en lärka i morgon bitti och på ett mirakulöst sätt förstå precis vad föreläsaren pratar om trots att jag missat fyra timmars föreläsning och inte läst igen det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback