Min lillebror.

Lillebror: Hej, du hade ringt?*
Jag: Hej! Ja, jag ville säga lycka till inför i morgon.
Lillebror: ...I morgon...?
Jag: Ja? Du sa att det var på onsdag?
Lillebror: Va? Vad då... Jaha, nej onsdag nästa vecka.
Jag: Ja, den detaljen borde du kanske ha lagt till.
Lillebror: Ja, förmodligen.
Jag: Ja, men då är jag ute i god tid i alla fall, så hinner det sjunka in ordentligt.
Lillebror: Tack! Hur är det med dig då?
Jag: Jag är sjuk.
Lillebror: Naaw... Vadå för sjuk?
Jag: Feber, slöhet, halsen lite annat.
Lillebror: Lite Gott & blandat alltså!


*Hans mobils signal och vibration har gått sönder så man får ringa honom och vänta på att han ser det.**
**Han vägrar skaffa en ny för att han gillar sin, trots de uppenbara problemen det medför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback